Legoland, Lalandia & Givskud Zoo

Förra sommaren kuskade vi runt i Danmark under tre härliga veckor. Jag skulle gärna åka tillbaka, framför allt vill jag tillbringa mer tid på Jyllands västkust. Jag är svag för mycket sand och dramatiska vågor - även om det sällan blir riktigt sköna badtemperaturer.

Men Danmark har ju ett annat resmål som är oerhört populärt bland barnfamiljer och det är Legoland. Vi fick möjligheten att tillbringa några dagar på Legoland Holiday Village, som är semesterbyn alldeles intill Legoland i Billund. Här nedan hittar du länkar till blogginlägg där jag skriver om våra besök i legoparken, på vattenlandet Lalandia och djurparken Givskud Zoo. Inträde till dessa tre anläggningar ingår i ett biljettpaket som heter "Be Happy Pass". Jag har även bloggat om semesterbyns campingplats.

Legoland och Legoland Holiday Village


Lalandia och Givskud Zoo

Dessa två inlägg har jag skrivit i ett samarbete med Legoland ApS men åsikterna och tankarna är mina egna.

Kommentarer