Kroppkakor

Idag gjorde vi det. Åt kroppkakor! Pappan i vår tältande kompisfamilj har talat sig varm om denna delikatess hela veckan. Och idag blev det lite brådis eftersom de beslöt dig för att packa ner tältet nu i eftermiddag istället för imorgon. Det ska blåsa och regna i natt (fast det känns långt borta nu ...).

Hursomhelst blev det kroppkakor som take away till lunchen och det var gott, även om det inte kommer bli min favoriträtt. Kroppkakor består av en potatisdeg med fyllning av fläsk och lök. Lingon och grädde serveras till. Det smakar betydligt bättre än det ser ut!

Barnen valde dock pizza ...

Kommentarer

  1. Jag har aldrig provat! Men om jag blir bjuden nång gång ska jag självklart testa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smakar mest kryddpeppar, skulle jag säga. Men kul att pröva!

      Radera

Skicka en kommentar