Kokbok

Det finns några kokböcker som riktar in sig på matlagning som passar på litet kök. Jag har en som heter Mat för litet kök - husvagn, båt och stuga av Jon Hansson. Jag har i ärlighetens namn inte använt den jättemycket, men eftersom jag läser kokböcker som skönlitteratur tycker jag naturligtvis om den.

Det finns några rätter som passar vår familj som "Pasta med tonfisksås", "Fulltankad tortilla" eller "Proppmätt pita". Men mest gillar jag listorna med tips, sådant går jag igång på:
* Bubbelvin är aldrig fel.
* Torka av rinnig marinad innan du grillar.
* Kokosmjölk - kul alternativ till grädde i såser och soppor.

Sedan finns det även förslag på smarta råvaror och kryddor som håller sig bra.

Kanske kan den här boken funka som farsdags-present eller en julklapp till den som längtar till nästa sommar?!

Kommentarer

  1. Tack för tipset! Själv har jag även en lite mapp med "recept för färden", vare sig den går med husvagnen eller till en fjällstuga nånstans... Fast nu ska jag även försöka "blogga ut" lite recept, då har man ju dem alltid med sig där :) i närmaste telefon...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar